четвер, 16 січня 2020 р.

Презентаційний урок

Відкритий урок в інклюзивному початковому класі ЗЗСО №6





План заняття
1. Організаційний момент. 2 хв.
2. Артикуляційна гімнастика 7хв.
3. Вправа на дихання «Здути сніжинку (вату) з носа» 1 хв.
4. Викладання зимових місяців. Декламування віршів. 8-10 хв.
5. Вправа на дихання «Сніжинка на рукавиці» 1 хв
6. Фізкультхвилинка Гра  «Зимові вітерці» 2 хв.
6. Ознаки зими (обговорення і розглядання картинок) 6-8 хв.
8. Гра «Так чи ні?» 3 хв.
9. Фізкультхвилинка «Лепим ком большой» 2 хв.
10. Виготовлення виробів 8-10 хв.
11. Підсумок і оцінка роботи дітей на занятті 1 хв.

Конспект фронтального
корекційно-розвиткового уроку
в інклюзивному початковому класі  НУШ
Інтегрований урок з Я досліджую світ та розвитку мовлення

Тема: Природа взимку. Розвиток мовленнєвого дихання.
Корекційно-розвиткова мета:
-          вчити учнів диференціювати звуки [с] та [ш];
-          збагачувати словник учнів за лексичною темою «Зима»;
-          розвивати артикуляційний апарат, мовленнєве дихання, дрібну моторику пальців рук;
-          розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, уяву, сприйняття;
-          виховувати інтерес до заняття, увагу, наполегливість у виконанні завдань, повагу до товаришів під час виконання завдання, правила безпеки на льоду.
Обладнання: підручник 2 класу «Я досліджую світ», картки з артикуляційною гімнастикою, рукавиця з сніжинкою, сніжинки з літерами, штучний сніг (вата), клей, фломастери, степлер, трубочки, блакитний папір, файли, кульки з пенопласту
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вчитель. Привітання учнів із гостями
- До нас сьогодні завітали педагоги з Інклюзивно-ресурсного центру: директор Тетяна Владиславівна, вчитель-логопед Оксана Валеріївна.
Повідомляє тему уроку.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Логопед. – Знаємо, що наш язик – дивовижний чарівник.
Все, що ми захочемо, зробить він охоче.
Всі виконують артикуляційну гімнастику:
«Посмішка - трубочка» - Посміхнутись, старанно розтягуючи губи, а потім розслабити їх. Випнути трубочкою напружені й зімкнені губи.  Чергувати вправи чітко артикулюючи губами звуки [і] – [у].  Рахунок: 1-2, 3-4.
«Лопатка» - Усміхнутися, відкрити рот, широкий розслаблений язик злегка висунути із рота і покласти на верхню губу. Утримувати: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
«Гойдалка» - Відкрити рот і широким кінчиком язика почергово  тягнутися то до підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.
«Морозиво» - рот відкрити. Язиком облизати верхню губу, виконувати рух зверху вниз, ховаючи язик вглибину рота. Рахунок: 1-2.
«Кишеня»  - Рот широко відкрити. Язик  висунути уперед, почергово заховати його між нижніми зубами і язиком та верхніми. Рахунок: 1-2, 3-4.
«Коник» - Відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння  і різко відірвати, клацнувши ним. Рахунок: 1-2.
«Грибочок» - Присмоктати язик до піднебіння, широко відкрити рот. Спинка язика – це капелюшок гриба, а підʼязикова зв’язка – ніжка.
«Чашечка» - відкрити широко рот, висунути язик. Кінчик і бічні краї язика підняти до верхніх зубів, але не торкатись їх. Утримувати 3-5 с.
Логопед. – Діти, яка зараз пора року? (Зима)
        Які ознаки зими ви знаєте? (Зниження температури, мороз, сніг, лід, ожеледь, ожеледиця…)
        Уявіть, що ми на дворі і випав сніг.
Вправа на мовленнєве дихання «Здути сніжинку (вату) з носа» - кожен учень кладе собі на ніс сніжинку (вату), висовує язик «чашечкою» і повітряним струмом здуває сніжинку (вату) з носа.
Логопед. – У вас на столах лежать сніжинки.
Відгадайте назви зимових місяців і викладіть їх із сніжинок.
1. Розсипає з неба сніг
Білим килимом до ніг.
Миколайчики приносить,
Новий рік у гості просить. (Грудень)
- Який перший звук в слові? (Г – приголосний, твердий , дзвінкий)
Вчитель. – Діти пригадайте, ми вчили вірші про зимові місяці.
Діти розповідають вірш пр. грудень.
2. Веселий Дід Мороз в руках              Або ще й носа обпече         
Несе нам подарунки.                            До холоду незвичним.
І на засніжених шибках                                   Тому, що скрізь мороз січе –
Малює візерунки.                                  Цей місяць зветься… (Січнем)
- Який перший звук в слові? (С – приголосний, м’який, глухий)
Вчитель. – Діти пригадайте, ми вчили вірші про зимові місяці.
Діти розповідають вірш про січень.
3. Аж тріщіть мороз, лютує,
Сніжна віхола танцює.
А ставок у лід закутий.
Це зимовий місяць… (Лютий)
- Який перший звук в слові? (Л – приголосний, м’який, сонорний)
Вчитель. – Діти пригадайте, ми вчили вірші про зимові місяці.
Діти розповідають вірш про лютий.
Логопед. – Згадайте який сніг на дотик.
Зверніть увагу, на ваших партах лежать рукавиці з сніжинками.
Вправа на мовленнєве дихання: «рукавиця з сніжинкою»
Фізкультхвилинка
Гра «Зимові вітерці». Вироблення цілеспрямованого струменя видихуваного повітря:
[с] – струмінь повітря холодний та тонкий;
[ш] – струмінь  повітря теплий та широкий.
Логопед.        – Діти, давайте пригадаємо як і чому утворюється лід на водоймах.
Вчитель.        Пригадайте властивості льоду (безбарвний, прозорий; у великому скупчені набуває синього відтінку; твердий, крихкий; легкимй)
– У нашому місті де ми можемо побачити льод у великому скупчені? (на морі)
– Чи безпечно гуляти по льоду? (Ні!)
Логопед. – Відгадайте загадку:
На будинках під дахами.
Ростуть вони додолу головами. (Бурульки)
– Чому виникають бурульки? Чим вони небезпечні?
Вчитель. – Давайте з вами визначмо різницю між двома словами ожеледиця та ожеледь. На перший погляд дуже схожі назви.
Ожеледиця – це прозорий шар льоду, що утворюється внаслідок замерзання крапель дощу на поверхні землі.
Ожеледь – це нашарування льоду на землі, деревах тощо внаслідок намерзання вологи.
Логопед. – Гра «Так чи ні?»
-          Зима наступає після літа?
-          Лід це вода?
-          Кататися на ковзанах безпечно на замерзлому водоймі?
-          Коли грудень скінчиться настане місяць лютий?
-          Літера Ж схожа на сніжинку?
-          Якщо взимку багато снігу - весною буде багато води?
Фізкультхвилинка
Гра «Лепим ком большой» (перегляд відео з YouTube).
Вчитель. Практична робота – виготовлення виробів «Сніговик» для розвиток мовленнєвого дихання.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Підсумок уроку
-          Чим сподобався вам сьогоднішній урок?
-          Що найбільше сподобалось?
-          Хто чогось не зумів виконати або мав у чомусь труднощі?

Немає коментарів:

Дописати коментар